فرودگاه بین المللی آبادان

فرودگاه بین المللی آبادان

 فرودگاه آبادان در حال آماده شدن براي ميزبانی زائران بيت‌اله‌الحرام

 

مدیر فرودگاه آبادان از رايزني در خصوص انجام عملیات حج و اعزام زائران بیت‌اله‌الحرام از اين فرودگاه خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومي فرودگاه آبادان،  محمدرضا رضایی، مدير اين فرودگاه  گفت : مذاكرات اوليه در خصوص عملیات اعزام زائرین بیت اله الحرام و برقراری پروازهای حج و عتبات عاليات با حجت الاسلام والمسلمین سید احمد موسوی ، رئیس سازمان حج و زیارت کشور انجام شده است كه در صورت برقراري اين پروازها فرودگاه آبادان دچار تحولات رو به رشدي خواهد شد .

 

رضایی با اشاره به پیشینه ی فرودگاه آبادان افزود: اين فرودگاه  توانايی پوشش اعزام حجاج 5 شهر آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر و سربندر را دارد .

به گفته وي تحقق این امر تاثیر بسزايی در توزیع مسافر، کاهش بار ترافیکی فرودگاه های دیگر و ارائه خدمات موثرتر به زائرین خانه ی خدا در این منطقه خواهد داشت.

 

همچنين سید احمد موسوی، رئیس سازمان حج و زیارت کشور با اعلام نگاه مثبت خود  در خصوص برقراري پروازهاي حج و عتبات عاليات  فرودگاه آبادان گفت: در صورت ظرفیت شناسی کمی و استقبال مسافرین هیچ منعی جهت برقراری این پروازها در فرودگاه آبادان وجود ندارد .

 

رئیس سازمان حج و زیارت کشور تصريح كرد: پروازهای حج تمتع امسال از طریق فرودگاه‌های مهرآباد، اصفهان، مشهد، گرگان، رشت، ساری، اردبیل، ارومیه، کرمانشاه، اهواز، بندرعباس، بوشهر، کرمان، یزد، شیراز و زاهدان انجام می‌شود./ف

 




:
:
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

پیشگفتار

فرودگاه آبادان در زمره اولین فرودگاههای کشور است که در سال 1320 توسط شرکت ملی نفت ایران احداث شده است. این فرودگاه در ضلع شرقی جزیره آبادان در موقعیت جغرافیایی 48 درجه و 13 دقیقه و 42 ثانیه طول شرقی و 30 درجه و 22 دقیقه و 16 ثانیه عرض شمالی در زمینی به مساحت 372/66 هکتار واقع گردیده است که از شرق و جنوب به شهر آبادان به فاصله 10 کیلومتر تا مرکز شهر، از شمال به خرمشهر و از غرب به رودخانه اروند و مرز کشور عراق منتهی می شود. کمترین فاصله فنس این فرودگاه تا مرز عراق 1800 متر در جنوب فرودگاه موقعیت باند 32R واقع گردیده است.
امکانات وب
Google

در اين سایت
در كل اينترنت